Přeskočit na hlavní obsah

Cesta k novému logu

Pokud náš sbor sledujete už nějakou dobu, pracujete v oboru marketingu nebo máte jen zvláštní smysl pro detail, mohli jste si všimnout změny loga našeho sboru, ke které došlo koncem roku 2021. Proč ke změně došlo a co všemu tomu předcházelo?




Historicky první logo

Nějakou dobu jsme si vystačili bez loga, ale stále víc a víc nám vlastní značka chyběla. První logo sboru Akordum navrhl v roce 2017 syn dnes už bývalé členky. Měli jsme z něj velkou radost. Až čas ukázal, že má své limity. Pokud jsme logo zmenšili, notové linky byly málo čitelné.

První skici a návrhy nového loga

Ke změně nového loga jsme směřovali několik let. Spolupracovali jsme i s profesionálním grafikem, ale chyběly dostatečné finance. Skici a návrhy vznikaly více než rok, nikdy se je ovšem nepodařilo dotáhnout do finální podoby.

Pandemie – něco jsme ztratili, něco jiného získali

Rok 2020 se nesl v duchu rušení koncertů kvůli pandemii koranaviru. Peníze z grantu jsme tak nemohli použít na původní účel tj. reprezentování MČ Praha 22. Jako jiným kulturním uskupením, i nám bylo MČ Praha 22 umožněno využít část prostředků jinak, pokud budou využity smysluplně. A tak se naskytla příležitost zapojit profesionálního grafika, na kterého jsme neměli do té doby dostatek financí, a dotáhnout konečně změnu loga. 

Vývoj nového loga je složitý proces a i tentokrát jsme narazili na určité překážky. Původní návrh nám nepřipadal špatný. Když jsme jej ale nechali posoudit ve skupině, která na Facebooku sdružuje marketéry, byl tento návrh posouzen jako naprosto nevhodný. 

Kritika odborníků však vedla k lepšímu definování, jak by logo mělo vypadat. Nechali jsme vyměnit grafika. Dostali jsme další návrhy, ze kterých jsme vybrali tři finalisty, mezi kterými proběhlo v rámci sboru demokratické hlasování. To bylo vyrovnané a vyhrála varianta, která tak říkajíc vadila nejméně. Tu jsme s grafikem dotáhli do finální podoby.

Máme nové logo!

Nebylo to logo, do kterého bychom se zamilovali na první pohled. Náš vztah k novému logu se vyvíjí a s přibývajícím časem se nám líbí stále víc a víc.

A taky plakát…

S vývojem loga jsme spojili i vývoj plakátu, respektive jeho šablony. Chtěli jsme vytvořit grafický základ plakátu, který by se neměnil, jen by se přizpůsoboval zaměření koncertu. Cílem bylo zjednodušit a urychlit přípravu plakátu, kterou bychom v budoucnu zvládali sami bez pomoci grafika. Zároveň jsme chtěli mít na oko hezký plakát, který bude snadno rozpoznatelný pro naše posluchače. 

Hlavním grafickým prvkem se stal věnec. Nechali jsme připravit několik tematických variant, které do budoucna využijeme – Vánoce, jaro, Velikonoce a podzim. Vše doplňuje univerzální varianta pro ostatní příležitosti. 

Všechno zlé je k něčemu dobré

Tak nám covid vlastně umožnil začít pracovat s naším sborem jako se značkou. Se značkou, ve kterou věříme, která nás baví, a která dělá radost nám a doufáme, že ji bude stále dělat i našim posluchačům.